humlanmio

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2021

Frågor & svar.

Av Mio - 11 augusti 2021 10:58

Man får mycket frågor när man lever i ett polyförhållande, om vad det innebär och massa annat. Jag kommer svara på frågor jag fått på andra sociala medier.     


Jenny: Underbart man lever lite annorlunda 🙂

Får jag fråga ett saker?
Förekommer de aldrig svartsjuka mellan männen och va skulle du säga är ditt bästa tips att få det funka om fler i gruppen skulle vilja leva i samma förhållande?
 
svar: ingen svartsjuka finns, dem är som bästa vänner, som en familj. Mitt bästa tips är att man inte ska vara svartsjuk, man måste lita på varandra, vara öppna med varandra, de är A och O! Ingen får ju glömmas bort. Alla behöver lika mkt kärlek :) 
 
Maria: Wow vad coolt 😍👍! Är ni hetero allihop? Finns det några utmaningar med detta?
💖
 
 
svar: 2 bisexuella och 1 hetero. Ännu har de inte varit nå utmaning, men de kommer nog :)
 
 
Micaela: Coolt! Blir mest nyfiken hur det funkar 😁 Sover ni i samma säng alla 3? Eller byter du sovpartner varannan natt?
 
svar: vi har ett sovrum, nej vi sover ej i samma säng alla tre 😂 men de hade dock varit mysigt. Ena killen sover själv då han snarkar så mycket 
 
 
 
Ingrid: Har du /ni en lång tids erfarenhet av det eller är det relativt nytt?
 
svar: jag har 8 års erfarenhet. Dem andra har ingen :)
 
Mika: Hur funkar det i framtiden om ni ska ha barn exempelvis?
Och om någon av er vill gifta er så är det olagligt i Sverige, hur tror du ni kommer lösa det?
Frågar av nyfikenhet..
 
svar:  jag är förlovad med dem. Om giftermål kommer in i bilden så pratar vi om de då. Men just nu har vi de bra som vi har det. Barn har vi pratat om att skaffa i framtiden, vi kommer ju behandla barnet som att den har två pappor och en mamma. Men vi får se hur de blir i framtiden ❤️
 
 
Jin: jag är nog mer fundersam hur det funkar praktiskt... Svartsjuka? Kan man vara otrogen? (klart att man kan men hur skulle ni reagera?) Har ni barn?
Ursäkta ska nog inte ställa 100 frågor... Bara så nyfiken
 
svar:  du får ställa hur mkt frågor du vill 🙂  finns ingen svartsjuka, ja man kan vara otrogen för allt som sker ska vara öppet och ärligt, vi får inte gå bakom ryggen på varandra. ❤️ Vi har inte några barn ännu. 
 
 
Malene: Är männen kära i varandra också?
 
svar: Nej :)
 
Johanna: Är alla tre kära i varandra? Männen i dig och männen i varann? 
 
svar: Nej :)
 
Linda: Vad säger era föräldrar om detta? 
 
svar: Ingenting :)
 
Miranda: Har du sex med den ena mannen framför den andra eller blir det konstigt? Hur löser ni allt sånt?
 
svar: Nej, Om man vill ha sex så sköter man de privat :)
 
Gina: Har ni upplevt att folk dömer er?
Kärleken är fantastisk i alla dess former, men tyvärr ser inte alla människor att det är kärleken som står i centrum
 
svar: Nej inte ännu :)
 
Anna: Har ni sex tillsammans? Dvs trekant? Eller alltid varför sig. Hur sover ni?
 
svar: Nej ingen trekant. Jag sover med ena mannen då den andra har problem med snarkningar. ^^
 
Yasmine: När du är gravid hur kommer du veta vem det är som är pappan till barnet?
 
svar: Man bestämmer det innan så klart. Men båda kommer vara Pappa till barnet, inte juridiskt men familjemässigt.
 
Nicolina: Nyfiken, är killarna ihop med varandra också eller är det bara du som är ihop med dem och att dem är ”vänner”?
 
svar: nej, dem är bara vänner :)
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mio - 10 september 2021 18:21

Idag har jag haft möte med läkaren, sen lindat om Älsklingen K's knä!! Stackarn har skadat sej!  Annars har jag inte gjort så mycket. Nu är L här på kaffe, innan kom A & K på besök.  Kommer inte hända nå annat idag, blir bara chill! Har inte så m...

Av Mio - 8 september 2021 17:47

Dagen idag har varit seg, ingenting har blivit gjort.. men såna dagar får man också ha!  Igår så jobbade jag i trädgården medan älskling K satt på stolen & höll mig sällis!  Stackarn har blivit sjukig, Hoppas han krya på sig snart.    Jag grävd...

Av Mio - 5 september 2021 14:41

Idag är det söndag! .. Söndag hela dan   ..  Solen lyser & det är 16 grader! Jag och Älskling K firar 3 månader idag!    Fast vi har ju tyckt om varandra längre än så! Hahaha... om vi skulle blivit tillsammans innan så hade vi förmodlgen firat ...

Av Mio - 5 september 2021 00:25

Jag vaknade sent idag, tror klockan vad 12! Men det var skönt att sova.  Är ju sjuk så behöver väl vila antar jag. Skrev lite med min bästa vän när jag vaknade & dem frågade mig om jag ville följa med dem & kolla på kossorna! Jaaa!! klart jag v...

Av Mio - 3 september 2021 23:19

Vaknade tidigt av ett väldigt otrevligt telefonsamtal i morse, Blev både ledsen & förbannad!! Det var sköterskan som var här i Tisdags och tog blodprover på mig som ringde... Det gick ju inge bra när hon var här för hon grävde mig på handen och j...

Presentation


Livet med min lilla familj ❤️

Lever med mina två män & våra två hundar i vårat lilla hus ❤️

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards